Tuesday 2 September 2014

Pengalaman ber"BSP"

Salam Selasa..

baru balik dari klinik, sejak dua menjak ni..dah jadi rutin 2 minggu sekali kena buat BSP. tahu ke BSP tu hape? akekkeeee..yg tertentu jer tahu yerk!


BSP ni..Blood Sugar Profile; di mana kena ambik darah 4x sehari. Phewww...since masuk 7bulan, ituler rutin kita. Walaweiii..penat rasa badan dan otak. Tak sakit pon takat cucuk kat atas jari tu, tapi penat 4x kena serah diri ke klinik. Nak tahu nape kita kena BSP? sebab berat naik mendadak, nak-nak lepas raya aritu. hahahaaaa...kita makan xbanyak mana pon, tapi selera tu memang ler xpernah terjadi dalam hidup kita. Alah doktor pon, berat kita xdelah melampau-lampau...tapi xkisahlah, buat yg terbaek utk baby di dalam. Redha dan pasrah :)
Tapi kita xde sampai tahap kena cucuk Insulin yer..Alhamdulillah

Apepon, doktor tetap nasihatkan kita utk teruskan set Shaklee yg kita ambik sepanjang preggy. Kenapa doktor sarankan?? Sebab katanya dalam Set Shaklee Ibu Hamil ni mampu kawal kencing manis ibu preggy. Bagaimana?

Vitalea – mengandungi chromium untuk mengekalkan tahap normal glukosa dalam darahdengan meningkatkan penggunaan insulin oleh badan
B-complex – Menukarkan glukosa berlebihan di dalam darah kepada tenaga
Vitamin C – memperbaiki toleransi glukosa di dalam darah serta kadar vitamin C yang tinggi akan merendahkan kadar sorbitol yang merupakan sejenis glukosa berbahaya jika terkumpul dengan banyak di dalam darah
Ostematrix – membekalkan Magnesium untuk meningkatkan kadar rembesan insulin serta mengurangkan rintangan insulin
ESP – sumber makanan dengan kadar indeks glisemik yang rendah akan memecahkan makanan lebih perlahan dan mengawal peningkatan kadar gula di dalam darah.

-->info yg sangat padat dan tepat. Untuk mommies, jika ada masalah kencing manis ketika preggy..boleh cuba Set Ibu Hamil Shaklee yer.

**sebarang pertanyaan dan kemusykilan, meh tanya saya
call | sms | whatsapp "SET GDM" : 016.9188.011

No comments:

Post a Comment